Filmutmaning

I en kampanj med Telia kan man utmana sina vänner i en filmutmaning. Tanken är god, men det finns saker som jag tycker minsann att Telia kunde ha gjort bättre.

1) Finns bara information om vinsten snabbt när man spelar. Man hinner inte sätta sig in i vad man egentligen kan vinna … samt det vad gäller för mig som inte ens kan ha Telias TV då jag har fiber? Jag gjorde iallafall en snabb screenshot för er som vill veta.

Loggade sedan in med mitt Facebook-konto möttes av en kaxig person som jag inte alls gillade. Känns inte riktigt som Telias varumärke. Att man har lämnat Storåkers och Telia familjen det kanske ändå var på tiden. Lite nytt är inte alls fel, men att mötas av kaxighet näst intill arrogans, det är väl inte riktigt Telia? Det känns inte Telia, inte för mig iallafall.

Spelet låste sig två gånger så jag fick starta om vilket kanske inte var så kul. Så nej mina vänner jag har inte utmanat er på en filmutmaning. För jag kom inte så långt så att jag fick ett slutresultat.

2) Utmaningen är för lång!!! Vem har tid att sitta över en timma för att spela? Inte jag iallafall….

Så tyvärr, detta var inget för mig..

6 svar på ”Filmutmaning”

  1. Peter Muszta skriver:

    Hej Suzanne.
    Mitt namn är Peter Muszta och jag jobbar på Telia Kundservice.
    Vad kul att du gett dig in på vår lilla tävling i kampen om filmkunnande, men samtidigt vad trist att det hakat upp sig för dig vid två tillfällen.

    Vi tar tacksamt emot feedback kring våra tjänster, och likaså om det då gäller tävlingar av olika slag. Jag kan förstå dig i att Utmaningen kan kännas för lång, och kanske borde vi vara lite mer tydligare i vad man kan vinna, rent av en lite bättre presentation, helt enkelt.
    Dina feedbacks lyfter jag vidare, så kanske nästa gång, det blir lite mer användarvänligare för dig och andra.

    En liten följdfråga bara, du skriver att du har fiber, men inte kan få Telias digital-tv? Är det ett stadsnät du har då, eller ingår du i en förening som har vår fiberanslutning?
    Om du vill kan jag kika på din adress, och kontrollera om du kan få digital-tv eller ej.
    Fyll bara i denna länken med uppgifter, så kontaktar antingen jag eller en kollega till mig, dig.
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Med vänliga hälsningar
    Peter Muszta

  2. Hej Peter 😉

    Tack för att du tog dig tid och svarade på mitt inlägg. Jag bor i en BF som har bl.a Telia och ComHem och har på det sättet fiberLan. Har fått besked att jag inte kan få Telias Digital-TV redan från början, men det är ok är nöjd med ComHem på tvn, och med er som internetleverantör 😉

  3. Själv störde jag mig på att det var lite stavfel och sånt som till och med förvirrade (lurade) mig till att välja fel svar vid ett par tillfällen. Spelet hängde sig för mig med, men det var på allra sista frågan så jag missade bara den.

  4. Gabriella skriver:

    Hejsan! Jag prövade att göra er utmaning, men blev förvånad när jag såg att en fråga inte ens hade ett rätt svar! Frågan handlade om åldersskillnaden mellan Colin Farrell och Angelina Jolie.
    Det är faktiskt så att Jolie år 1 år äldre än Farrell, inte tvärtom som det stod i ett av alternativen,och i de andra två alternativen stod det att Jolie var 5 respektive 10 år äldre än Farrell. Jag förstår att det kan vara lätt att blanda ihop, men blir lite förvånad när det ändå är en tävling. Annars var det en rätt rolig tävling.

  5. Hej! Jag skulle pröva utmaningen, men frågorna kom inte ens upp. Det enda som hände var att mannen i spelet tryckte på sin knapp och svarade. Varför kunde man inte ens se frågorna?!

  6. Hej!
    Mitt namn är Daniel Leuschner och arbetar likt min kollega Peter ovanför också på Telias kundservice.

    Det är kul att läsa att så många gillar filmutmaningen och är såpass duktiga så de hittar fel.

    Till June, Gabriella och Emma kan jag tipsa er om att lägga alla fel ni hittar i ett formulär ni finner på http://www.telia.se/tyckomtelia (Gärna synpunkter i övrigt också)

    Ni får ha en fantastisk helg allihopa och ett stort lycka till i Filmutmaningen!

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Leuschner, Telia kundservice

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.