Uppskatta dina medarbetare!

Du blir aldrig bättre än dina medarbetare. Du som ledare har en uppgift – uppskatta dina medarbetare. Klarar du det kommer du nå dina mål så mycket lättare och framför allt ni kommer ha roligt tillsammans.

Att ha ansvaret att utveckla medarbetare är bland det roligaste som finns. Det tar massa energi men oftast så ger det också mycket tillbaka. Speciellt om man har en bra relation och gör saker och ting tillsammans. Jag har varit lyckligt lottad och haft flera helt underbara medarbetare som har utvecklat mig i mitt ledarskap. Det är något jag har tagit med mig och har som en liten ryggsäck med mig i allt jag gör.

Ledarskap är så mycket mer men oftast är det ju så att om man har roligt så går allt så mycket enklare. Att vara tydlig i sitt ledarskap är också något som uppskattas. Oftast glömmer man bort hur viktig kommunikationen ska vara mellan varandra men den är faktiskt A och O för att kunna snabbt springa åt samma håll.

Men som jag skrev i min inledning – glöm inte och berömma dina medarbetare. Alla gör någonting bra och det bör de få veta om. Tro inte att ”de borde de väl veta redan” räcker… man kan nämligen aldrig få för mycket med beröm!

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.