Rabattkuponger

värdecheck

Rabattkuponger, värdecheckar eller exklusiva erbjudanden oavsett namn så kommer de ner i min brevlåda nästan varje vardag. Jag har till och med skrivit på min brevlåda ”Nej tack till reklam” ändå dimper de ner. Jag har egentligen ingenting emot reklam i sig, jag önskar bara få dem i ett mer miljövänligt format.

Om jag skall vara ärlig så åker 99% av all oadresserad reklam ner i pappersinsamlingen utan att ens öppnas. 55% av all adresserad reklam åker direkt ner i pappersinsamlingen, 35% åker ner efter någon dag ner i pappersinsamlingen och kvar är 15% som sparas mer än en vecka. Efter det åker även dessa ner i pappersinsamlingen.

Mycket av reklamen är inte relaterad till mig som person utan budskapen i reklamen är för bred, detta gäller även den reklam som är adresserad. Idag finns så mycket data att inhämta och jag är som sagt inte alls emot reklam, bara när jag får den dit jag inte vill ha den.

Vad tycker ni om pappersreklam? Sparar ni och använder eller gör ni som mig och kastar allt?

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.