… inte reklam och annonsering. Det är en efterkonstruktion av de företag som äger de olika sociala medie plattformarna. Alla dessa företag har från början varit idéer på enklare lösningar för kommunikation mellan människor.

Genom sociala medier får du möjlighet att kliva in i någons vardagsrum. Företag bör respektera hur de kommunicerar med sina blivande eller befintliga kunder. De bör också arbeta mer med att våga fråga – vad vill du som kund ha för information. Tänk om företagen arbetade med på smarta sätt serva sina kunder med allt från det vi kallar content marketing till skräddarsydda erbjudanden? Men för att komma dit måste företagen sluta och gissa vad jag vill ha, de måste våga fråga!

Om ett företag hade frågat mig hade jag svarat:
Jag vill ha reklam, jag vill ha relevant digital reklam. Ingen pappersreklam, för det slänger jag direkt. Jag vill ha reklam på nya tekniska prylar, allt som kan röra katter, väskor, skor, och på resor. Allt detta är sådant som jag surfar runt på, vilket gör det lätt för företagen att ha koll på.

Detta kan jag tänka mig få automatiskt upp reklam om överallt där jag befinner mig digitalt. Allt annat vill jag ha en fråga om, är detta en reklam som passar dig? Så jag får chansen och säga vad jag tycker.

Hur tänker ni kring reklam? Vad är ok för er?