Problem med installation av Adobe Creative Cloud Desktop?

Skärmavbild 2013-06-25 kl. 08.15.57

I två dagar har jag försökt installera Adobe Creative Cloud Desktop på min iMac. Jag har ju skaffat mig en ny MBA 11′ och den gick det enkelt att installera, inga problem alls. Men när det gällde som sagt min iMac så har jag sökt information och försökt installera i två dagar.

Operativsystem: 10.8.3
Adobe: CS6 prenumerationstjänst

Eftersom jag inte automatiskt fick någon uppdatering för den nya CC-programmen så avinstallerade jag mina CS6 program och försökte installera Adobe Creative Cloud Desktop men fick hela tiden felmeddelanden.

Sökte runt över allt men blev bara hänvisad till olika sidor som inte gav mig någon information om vad som kunde vara problemet. Jag började söka efter om det fanns andra filer som låg kvar som kunde orsaka konflikt.

Idag hittade jag en lösning. Det finns ett program som man måste köra först:
Adobe Creative Cloud Cleaner Tool for Mac

När du har med hjälp av verktyget rensat alla Adobe filer så funkar det perfekt och installera Adobe Creative Cloud Desktop. Får du inte ner Desktop-appen så kommer du inte åt några av Adobes program vilket blir rätt frustrerande.

Annars måste jag säga att Adobe har gjort ett bra lyft med att lägga sina tjänster i molnet och göra dem enkelt tillgänglig för ett bra pris per månad. Jag är väldigt nöjd med att kunna använda de tjänster/program som jag vill. Känns också väldigt bra att ha alla program samlat och uppdateringarna sker med automatik.

Kommentera